محبین اهل بیت

۱۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۱ ، ۰۰:۳۹
علی خادمه
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۱ ، ۰۰:۲۴
علی خادمه
حضرت آیت‌الله خامنه‌اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار روژه‌گارودى  مسلمان مبارز فرانسوى با ایشان۱۳۷۷/۰۱/۳۱، طى سخنانى از مبارزه با صهیونیستها و حامیان آنها به عنوان یک وظیفه بزرگ معنوى و الهى یاد کردند و شجاعت و خستگى‌ناپذیرى روژه‌گارودى را در این مبارزه، ستایش‌برانگیز دانستند.

مقام معظم رهبرى، دشمنى ایران اسلامى با آمریکا و صهیونیسم را مبتنى بر اصول منطقى و مبانى اسلامى خواندند و فرمودند: بر مبارزه ضد‌آمریکایى و ضد‌صهیونیستى ملت ایران، هیچ تعصب نژادى و مذهبى حاکم نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۱ ، ۱۳:۰۵
علی خادمه

 "روژه گارودی" فیلسوف فرانسوی که در دهه 1980 به دین اسلام گرویده بود در سن 98 سالگی درگذشت. آنچه درادام می‌آید نگاهی به زندگینامه و افکار و اندیشه‌های این فیلسوف بزرگ است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۱ ، ۱۳:۰۵
علی خادمه
«فقط یک دسته ، فقط یک دسته نیروی تازه نفس به من بدهید تا جزایر را حفظ کنم.» باور کن حاج همت هنوز منتظر آن یک دسته است؛ فقط چیزی که عوض شده عرصه نبرد و جهاد است …

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۱ ، ۱۲:۳۹
علی خادمه

به گزارش فارس، رهبر حزب الله لبنان در بخشی از خاطرات خود آورده است: ممکن است بسیار عادی بنماید اگر بگویم که من در شرایط سختی از عراق فرار کردم. اما در هیچ جایی بازداشت نشده‌ام، جز یک‌جا که اگر بگویم شگفت‌زده می‌شوید؛ ایران! آن هم بعد از پیروزی انقلاب و در جمهوری اسلامی



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۱ ، ۱۱:۰۲
علی خادمه

حضرت علی علیه السلام در حال نماز و در حالت رکوع بودند، وقتی شکایت مرد نیازمند را شنیدند دست مبارکشان را به طرف او دراز نمودند و به او اشاره کردند تا انگشترش را بردارد. نیازمند جلو آمد و انگشتر حضرت علی علیه السلام را از دستشان درآورد و با خود برد. به گزارش شیعه آنلاین، اخیرا تصویری از انگشتری در سایت های مختلف عراقی منتشر شده و گفته می شود که انگشتری منتسب به مولای متقیان، أمیر المؤمنین علی علیه السلام است.

بر این روی این انگشتر عبارت «العزة لله» (عزت برای خداوند است) است، نوشته شده اما به نظر می رسد این ادعا نادرست است زیرا رسم الخطی که در زمان حضرت علی علیه السلام وجود داشته، اولا با خط موجود بر روی این انگشتر تفاوت دارد و دوما در آن زمان از نقطه نوشتن استفاده نمی شد در حالی که در این انگشتر سه نقطه دیده می شود.

گفته می شود روزی در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مردی نیازمند وارد مسجد مسلمانان شد و از مسلمانان تقاضای کمک کرد اما کسی به او توجهی نکرد. مرد نیازمند دستش را به سمت آسمان بلند کرد و گفت: خدایا شاهد باش در مسجد رسول تو ازمسلمانان تقاضایی کردم ولی کسی به من پاسخ نداد.

حضرت علی علیه السلام در حال نماز و در حالت رکوع بودند، وقتی شکایت مرد نیازمند را شنیدند دست مبارکشان را به طرف او دراز نمودند و به او اشاره کردند تا انگشترش را بردارد. نیازمند جلو آمد و انگشتر حضرت علی علیه السلام را از دستشان درآورد و با خود برد.

پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نیز در حالی که نماز می خواندند صحنه را مشاهده فرمودند. طولی نکشید که جبرئیل نازل شد و این آیه را برای پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نازل کرد. إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ (مائده،آیه 55): بدانید که ولی شما (فرمانده شما) فقط خدا و پیامبر او و کسانى هستند که ایمان آورده‏اند؛ آنها که نماز را به پا مى‏دارند و در حالى که در رکوع نماز هستند، زکات می دهند.

گفته می شود خبر نزول این آیه و زکات دادن امام علی علیه السلام در شهر مدینه منوره پیچید و به گوش همگان رسید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۱ ، ۱۰:۳۳
علی خادمه

اخبار رسیده از امارات متحده عربی هاکی از آن است که "مدونا" خواننده آمریکایی یهودی تبار که اخیرا برای اجرای برنامه به امارات متحده عربی سفر کرده بود، با خواندن آهنگی ضد اسلامی در فضایی که برای تخریب دین مبین اسلام تهیه شده بود، خشم شدید مسلمانان را برانگیخت.

گفته می شود او برای اجرای این برنامه مبلغ 10 میلیون دلار دستمزد دریافت کرده بود. تصویر پشت صحنه سالنی که "مدونا" در آن برنامه اجرا می کرد، زنی نقابدار را نشان می داد که چهره ای خشن داشت. علاوه بر آن یک هلال که نماد دین اسلامی است در داخل علامت "ممنوع" کشیده شده بود.

آنچه که بر خشم اماراتی ها افزود این بود که "مدونا" با هدف افزایش شور و هیجان حاضرین در سالن، آنان را "زنازاده" نامید و از آنان خواست که با آهنگی که می خواند به تحرک درآیند.

قابل ذکر است أبوظبی هدف از دعوت کردن این خواننده که همواره عشق خود به رژیم صهیونیستی را اعلام کرده، را تبلیغ برای أبوظبی در سطح جهان اعلام کرد.

شایان ذکر است در پی این توهین خواننده آمریکایی، موج شدیدی علیه وی در سایت های اجتماعی و فضای مجازی جهان عرب به راه افتاده است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۱ ، ۱۱:۲۵
علی خادمه

به گزارش  شبستان، حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه اگر دانش اسلامی شود کشور مدینه فاضله خواهد شد، گفت: معنای اسلامی شدن دانشگاه ها این نیست که نمازخانه و مسجد داشته باشیم


حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با اساتید شرکت کننده در این طرح معرفت با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو عنصر اصلی در جامعه هستند، اظهار داشت: معنای اسلامی شدن دانشگاه ها این نیست که ما نمازخانه و مسجد داشته باشیم،بلکه این عوامل مسلمان تربیت می کنند

وی ادامه داد: حرف اول دانشگاه را دانش می زند و دانش باید اسلامی شود، همه باید توجه داشته باشیم که منظور علم دینی از عمل دینی متفاوت است، اینکه تعلیم اساتید دینی باشد و یا اینکه پزشکان برای رضای خداوند بیماران را معالجه کنند، عمل دینی است


استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه کاربرد علوم باید در راه صحیح باشد، خاطرنشان کرد: دانشگاه های ما در دین غرق شده اند ولی نمی دانند دین چیست، اگر دانشگاه غنی تر و قویتر از حوزه نباشد همانند یکدیگر هستند، ما در حوزه می گوییم خداوند چنین گفت و لی در دانشگاه گفته می شود که خداوند چنین کرد و مفهوم هردو یکی است

وی با بیان اینکه ما باید دانش را از اسارت سکولار نجات دهیم، تصریح کرد: دانش نه از غرب آمده و نه از شرق بلکه دانش از قلب آمده است و نباید کسی خیال کند که دانش بشری است، اگر دانش اسلامی شود کشور مدینه فاضله خواهد شد

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه تنها قرآن در جهان یک حرف تازه زده است و آن این است که انسان در مصاف با مرگ، مرگ را می میراند، اظهار داشت: انسان باید همیشه بدنبال توشه آخرت خود باشد و توجه داشته باشد که در این جهان مسافر است

دکتر حجازی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در ابتدای این دیدار با بیان اینکه امروز دشمن با تغییر تاکتیک به جنگ نرم روی آورده است، اظهار داشت: امروز دشمن نسل جوان را هدف گرفته است و تلاش می کند تا از دانشگاه های ما دین زدایی کند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۱ ، ۰۹:۴۰
علی خادمه

در کتاب "رسائل مشروطیت" به نوشته «غلامحسین زرگری نژاد» آمده: مرحوم کاشف الغطاء در مقابل ستاندن تعهداتی چند اجازه ‌نامة معروفی نیز به شرح ذیل به فتحعلی‌شاه ‌داد: «من اگر مجتهد هستم و قابلیت نیابت از سادات زمان را دارم به سلطان بن‌ سلطان، خاقان بن خاقان مؤید به عنایت خدای منان فتحعلی‌شاه ــ که خدا سایه او را بر سر مردم مستدام بدارد ــ اذن می ‌دهم که آنچه برای هزینة جنگ و سرکوبی اهل کفر و طغیان نیاز دارد از خراج و درآمد زمین‌های مفتوحه ‌العنوه و نظیر آن و نیز زکات طلا و نقره و جو... بگیرد و اگر اینها خرج جنگ را تأمین نکرد و راه دیگری برای تأمین هزینه جنگ و دفع شر این دشمنان شقاوتمند وجود ندارد، مجاز است از اموال مردم سرحدّات و مرزنشینان بگیرد تا از جان و ناموس آنان دفاع کند و اگر باز هم خرج جنگ تأمین نشد، از اموال مردم دیگر که از مرز دورند به اندازۀ هزینة جنگ بگیرد و به هر مسلمانی واجب است امر سلطان را اطاعت کند».

«محمدحسن نجفی» معروف به "صاحب جواهر" در کتاب خود "جواهر الکلام" در این باره آورده: استاد (شیخ جعفر کاشف الغطاء) در شرح خود گفته است اگر فقیه منصوب برای نیابت عامه از جانب معصوم (یعنی فقیه در زمان غیبت) سلطان و حاکمی را برای اهل اسلام تعیین و نصب کند، آن حکومت را نمی‏ توان حکومت‏ غیر مشروع و جائر دانست. چنانکه در میان بنی اسرائیل چنین بوده که حاکم شرعی و حاکم عرفی هردو از طرف شرع منصوب می شده‏اند».
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۱ ، ۱۲:۴۷
علی خادمه