محبین اهل بیت

کُشتی !!!

چهارشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۱، ۰۵:۲۲ ب.ظ
در آن روستا ، کشتی گیر مجرب و ماهری بود که خیلی به دکتر نگاه میکرد . پس از چند لحظه به ما گفت : ((این استاد و آموزگار شماست ؟ )) گفتیم : بله ، مگه مشکلی هست ؟ گفت : (( من می تونم و می خوام اونو به زمین بزنم ! )) به شهید چمران گفتیم : این شخص می خواد با شما کشتی بگیره.

ما بیشتر توانایی ایشان را در مسائل اخلاقی ، فرهنگی ، مدیریتی و سخنوری دیده بودیم و به هیچ عنوان فکر نمی کردیم که او در ورزش کشتی نیز توانایی داشته باشد ؛ اما در کمال تعجب همه ، شهید چمران به آن مرد گفت : (( اگر تو اصرار بر کشتی گرفتن داری ، منم حرفی ندارم و از اون استقبال می کنم و باهات کشتی می گیرم. ))

مبارزه شروع شد ، بنده ی خدا اصلاً فکر نمی کرد که در مقابل یک معلم کم بیاورد ؛ اما در نهایت دکتر در آن کشتی پیروز شد ، ما هم تعجب کرده بودیم و انتظار چنین چیزی را نداشتیم.

نا گفته نماند و قتی شهید چمران در دارالفنون تحصیل می کرد ، فدراسیون کشتی چون جایی برای تمرین اعضای تیم ملی نداشت ، آمده بود در انتهای زمین ورزش دارالفنون که محل ورزش دانش آموزان بود ، یک سالن کشتی ساخته بود ؛ اعضای تیم ملی می آمدند و در آنجا تمرین می کردند . در همین اثنا ، شهید چمران با مرحوم غلامرضا تختی آشنا شده بود و آن دو با یکدیگر کشتی میگرفتند و در آنجا تختی فنون کشتی را به دکتر چمران یاد داده بود . آن دو علاقه ی زیادی به هم داشتند . حتی سال ها بعد در آمریکا ، شهید چمران مقاله ای بسیار زیبایی در رثای تختی نوشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۵/۲۵
علی خادمه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی