محبین اهل بیت

دکتر چمران

چهارشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۱، ۰۴:۵۵ ب.ظ
آقای چمران به حدی در امتحانات موفق ظاهر میشد که مرحوم مهندس بازرگان که ترمودینامیک به ما درس میداد ، یک بار در امتحان به او نمره ی 5/21 داده بودکه این موضوع سر و صدای زیادی راه انداخته بود.

مهندس بازرگان میگفت : ((من 2 نمره به جزوه میدم و 18 نمره هم برای درس کتبی ؛ این جزوه ی چمران آنقدر زیباست که استحقاقش بیشتر از 2 نمره است))

پس از گذراندن مراحل تحصیل در ایران ، به وسیله ی بورس تحصیلی ، همراه شهید چمران برای ادامه تحصیل به آمریکا رفتیم.دقیقاً یادم هست که با پرواز ایرفرانس به فراکفورت رفتیم.من زبان خارجه ام انگلیسی بود و دکتر چمران فرانسه.هرجا میرفتیم غذا بخوریم ، اولین چیزی که ایشان خیلی دقت میکرد این که در لیست غذا گوشت خوک نباشد . به هر حال ، به علت وضعیت بد هوا ، چند شب در آلمان ماندیم و بعد به نیویورک رفتیم .آقای چمران از دانشگاه تگزاس پذیرش داشت . ایشان فوق لیسانسش را از همان جا گرفت ، سپس به برکلی رفت و در آنجا با خانمی آمریکایی که مسلمان شده بود ، ازدواج کرد.

پس از اینکه ایشان دکترای خود را گرفت باید طبق روال و مثل بقیه به دنبال کار می گشت و با دانشگاه های مختلف مکاتبه می کرد ، اما او نه تنها این کار را نکرد ، بلکه حتی پیشنهاد دانشگاه کانزاس که بالاترین پیشنهاد ، یعنی پروفسری بود را هم قبول نکرد و برای ادامه تحقیقاتش به مرکز تحقیقاتی بل رفت . همچنین از طرف "ناسا" که سازمان هوا– فضایی آمریکا است نیز به او پیشنهاد کار شد ، اما آن را هم قبول نکرد و پس از مدتی به لبنان رفت .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۴/۰۷
علی خادمه

نظرات  (۱)

۱۲ تیر ۹۱ ، ۰۰:۴۳ http://mahdieshkevari.blogfa.com/
http://mahdieshkevari.blogfa.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی