محبین اهل بیت

شهید همت

جمعه, ۵ خرداد ۱۳۹۱، ۰۸:۳۴ ب.ظ
(( در مکه ار خدا چند چیز خواستم ؛ ... آخر هم دعا کردم نه اسیر بشم ، نه جانباز . اسارت و جانبازی ایمان زیادی میخواد که من آن را در خود نمیبینم.من از خدا خواستم فقط وقتی جزء اولیاالله قرار گرفتم درجا شهید شوم. ))

شنیده بودم که همین طور شده بود ! یعنی تا زمان شهادت تو هیچ عملیاتی بر اثر اصابت گلوله و ترکش و ... زخمی نشده بود!!! اما این سوال برام بود که با این حال پس چرا توی یکی از معروف ترین عکس های شهید همت ، حاجی انگشت شصتشون باند پیچی شده ؟ و هیچ جوابی هم برایش نداشتم ، تا این که این خاطره را از یک راوی شنیدم :

(( توی سنگر نشسته بودم و به کارهای خودم می رسیدم که یه دفعه دیدم حاج همت وارد شد ، اولش به نظر عادی می اومد اما وقتی دیدم محکم انگشتشو تو دستاش گرفته و به خودش می پیچه ، ازش پرسیدم چی شده حاجی ؟ گفت : هیچی ، فقط دکتر را خبر کن . منم که میدونستم حاج همت درد زیادی می کشه ، سریع رفتم و دکتر رو خبر کردم . دکتر اومد و انگشتشو معاینه کرد و بعد فهمیدیم انگشت شصت حاجی در رفته . بعد با اصرار من قضیه اش را برایم تعریف کرد ، که از این قرار بود :

وقتی حاجی سخنرانی اش برای بچه ها تمام شده بود ، بچه ها از سر علاقه و عشقی که به حاجی داشتند طبق معمول میریزند سر حاجی تا ببوسنش و ابراز محبت کنند . یکی از بچه ها که قصد داشته دست حاجی رو ببوسه دست حاجی رو به سمت خودش می کشه که باعث میشه انگشت حاجی از جا دربره . اما حاجی تو جمعیت این درد رو به روی خودش نمیاره تا مبادا اون نیرو متوجه کارش بشه و جلوی حاجی شرمنده بشه به همین خاطر خونسردانه از جمعیت بیرون میاد و به طرف سنگر میره تا کسی از ماجرا بویی نبره !!!

یعنی میشه ماهم یه روز ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۳/۰۵
علی خادمه

نظرات  (۱)

۰۵ خرداد ۹۱ ، ۲۰:۳۸ همسفر با قافله منتظران
سلام

کاش آرزو به دل............

اگر هستی یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی