محبین اهل بیت

درباره ی ما

دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۵۷ ب.ظ

پیرو فرمایشات بزرگ پیر فرزانه یمان که«فرمودند:من به جوانان تحصیل،تهذیب و ورزش را توصیه می کنم» طرح بر سه محور تحصیلی،تهذیبی و ورزشی برنامه ریزی شد.

تحصیلی:

 در این زمینه حلقه های مطالعاتی با محوریت بحث پیرامون کتب استاد مطهری برگزار می شود،که سعی شده با تحقیقات گسترده پیرامون راه اندازی حلقه های مطالعاتی و با مدد جستن از مشاورۀ متخصصان امور تربیتی،اعم از اساتید حوزه ودانشگاه،یکی از پر بازده ترین شیوه های امور تربیتی را انتخاب وبه اجرا درآوریم.

 پس از بررسی های متمادی در این زمینه به این نتیجه رسیدیم که شیوه های سنتی بکار گرفته شده در گذشته، در این مقطع زمانی پاسخگوی فقر بدیع فرهنگی نسل جوان نمی باشد از این رو بهترین و پاسخگوترین شیوه ی تربیتی در این مقطع که همان شیوۀ نوین چهره به چهره (fas to fas ) میباشد را انتخاب نمودیم که یکی از پر بازده ترین شیوه های کار تربیتی  در مقطع کنونی محسوب می شود.

بحمدلله تا کنون موفق به راه اندازی شش حلقۀ مطالعاتی شده ایم که درمقاطع راهنمایی،دبیرستان ودانشجویی در گروه های همسن حلقه بندی شده اند.

 

تربیت مربی:مهمترین وظیفه و هدف این طرح پرورش و تربیت انسانهای صالح جهت نیل به سمت کمال حقیقی و زمینه سازی قیام منجی عالم بشریت حضرت ابا صالح المهدی می باشد، که بار سنگین این وظیفۀ پیامبر گونه بر عهدۀ مربیان میباشد و از جملۀ مهمترین وظایف بشمار می رود.             با این تفاسیر مربی یکی از ارکان اصلی این طرح بشمار میرود و میتواند بیشترین تأثیر را بر روی اعضا داشته باشد ، بنابراین لازم می آید که مربی شخص مهذب ورشد یافته ای در زمینه های مختلف باشد، چرا که ((ذات نایافته ازهستی بخش کی تواند که شود هستی بخش)) ؛در نتیجه یکی    از مهمترین قسمت های طرح،پرورش مربی می باشد.

درراستای پیشبرد این مهم اقدام به برگزاری کلاس هایی ویژه تربیت مربیان این طرح نموده وبا استفاده ازاساتید مجرب وکار آزموده ی حوزوی ودانشگاهی به وجه مطلوبی صورت پذیرفت.

 به فضل الهی تا کنون موفق به برگزاری کلاسهایی با موضوعات مختلف شده است که گزارش آن ذیلاً ارائه می شود:

  - سلسله جلسات پیرامون آموزش کتابهای شهیدمطهری(توسط حجة الاسلام والمسلین ملامحمدی((استادحوزه ومدرس عالی سپاه)) )

 

  -سلسله نشستهایی با موضوع اخلاق اسلامی(توسط حجة الاسلام والمسلین رنجبر((کارشناس امورتربیتی)))

 - سلسله نشستهایی پیرامون آموزش مهارت های تشکیلاتی(توسط حجة الاسلام والمسلین رحمانی((کارشناس امورفرهنگی)))

 - سلسله کلاس هایی پیرامون فن بیان وخطابه(توسط حجة الاسلام والمسلین ملامحمدی((استادحوزه ومدرس عالی سپاه)) )

 - سلسله نشستهایی پیرامون مهدویت وصهیونیست شناسی(توسط جناب آقای بیات((استاد دانشگاه)))

و برگزاری کلاس ها ونشست های متعدد دیگربا موضوعات بسیار متنوع که از حوصله این گزارش بیرون است.

لازم به ذکر است که جهت برگزاری نشست های تربیتی ،حلقه های مطالعاتی وهماهنگی های لازم جهت هرچه بهتر برگزار شدن  این نشست ها قریب به   ساعت فعالیت اجرایی صورت پذیرفته است.

 

 تهذیبی:

ازآنجا که علم مکفی سا لک راه حقیقت نیست وبه فرموده رهبر معظم انقلاب که فرمودند:((ای بسا باتشکیل کلاس،معلومات فرد را از دین بالامی بریم،درحالی که ایمان او بیشتر نشده است))،برآن شدیم تا زمینه مساعد جهت تقویت ایمان اعضا را فراهم نماییم وچنانکه خداوند متعال می فرماید:((یزکیهم و یعلمهم الکتاب والحکمه))بر می آید که برای پرواز به دیار حقیقت به دو بال تزکیه و تعلیم نیاز است واینکه کوتاه ترین راه جهت تهذیب،حضرت اباعبدالله(ع)وائمه اطهار(ع) هستند.پس آستین همت رابالا زدیم تا هیئتی با نام سفر کرده عصر غیبت برگزار کنیم ونام آنرا ((هیئت انصارالمهدی(عج)))بنهیم،که به فضل الهی با استقبال پرشور جوانان و نوجوانان مواجه شد و درشش ماهۀ اخیر موفق به برگزاری قریب به   جلسه شده است که گزارش آن به شرح ذیل می باشد.

 سخنرانی:

  - سلسله سخنرانی هایی با موضوع شناخت ائمه اطهار(ع) (حجة الاسلام حسینی)

 - سخنرانی پیرامون اخلاق و احکام اسلامی (حجة الاسلام ملامحمدی)

 - سلسله سخنرانی پیرامون ظهور منجی ، دوست شناسی ودشمن شناسی (جناب استاد بیات)

 - سلسله سخنرانی با موضوع معرفت دینی(جناب آقای روحانی)

 - سخنرانی باموضوع ارتباطات اجتماعی(جناب استادفضلی)

 - سلسله سخنرانی با موضوع چگونگی تعمیق معارف دینی (جناب آقای ذاکری)

وسخنرانی های متعدد دیگر که توسط مربیان نمونه این طرح ایراد شد.

 

 

 کلاس مداحی:

یکی از اساسی ترین و تأثیرگزارترین بخش های هیئت مداحی است.

در قسمت مداحی سعی شده است با دعوت از مداحانی که توجه به تقویت شعور در کنار شور را مد نظر قرار داده اند موجبات تعمیق هرچه بیشتر باورهای دینی را در جوانان فراهم کنیم،البته  با توجه به مشکلات عدیده ای که دعوت مداحان از بیرون شهرک به همراه داشت و همچنین استعداد فوق العاده ای که دراین زمینه در اعضای طرح احساس می شد و جهت نشر معارف اهل بیت (ع) در غالب مداحی آستین همت بالازدیم تا کلاسی برای آموزش مداحی در سنین نوجوانی برگزار کنیم که به صورت هفتگی توسط یکی از اساتید مداحی برگزار می شد.قسمتی ازاین کلاس های هفتگی به بازگو کردن احکام مداحی و مسائل اخلاقی اختصاص داده می شد،تا انشا الله از انحرافات گستردۀ مداهی مصون بماند.

 ورزشی:

از آنجا که روح برای اعتلاء از مرکب جسم مدد می جوید، پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه های متعددی در طول شش ماهه  اخیر اجرا شد،که موجب به وجودآمدن هیجان ونشاط مضاعفی در بین اعضای طرح گردید،که به اختصار ذکر می شود:

 - شنا

 - فوتبال که جوانان و نوجوانان بسیاری را به خود جذب می کرد وقریب به سه جلسه در هفته برگزار می شد.

 - کوهنوردی

و...

 

 

 مراسمات ویژه:

 - برگزاری مراسم افتتاحیه جهت آغاز برنامه های تابستانی طرح و دعوت از  حجة الاسلام والمسلین ملکی(استادحوزه) و اجرای برنامه های متنوع دیگر از قبیل اجرای مسابقه،مولودی خوانی،پذیرایی و...می باشد.

 -بزرگداشت شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه(س) که در پنج شب با ذاکری مداحان اهل بیت به سوگ نشستیم ودر پایان بر سر سفرۀ آن حضرت میهمان بودیم.

 - بزگزاری جشن بزرگ وبا شکوهی به مناسبت میلاد حضرت مهدی(عج) که با اجرای برنامه های شاد،متنوع و معنوی در نماز خانۀ مدرسۀ امام خمینی(ره) که با استقبال کم نظیرعموم مردم واقع شد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۲۵
علی خادمه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی